31. marts 2017

Turisme som udviklingsstrategi

Se oplæggene fra konferencen Turisme som udviklingsstrategi - Byforskning uden grænser, som blev afholdt 2. marts i Aalborg.

Se præsentationer fra konferencen her

Se program her

Konferencen satte fokus på, hvorledes arkitektur, design og planlægning kan spille en rolle i udviklingen af fremtidens turisme og hvordan turisme kan indgå som en del af udviklingsstrategien for et lokalområde.

På konferencen blev det drøftet, hvordan vi kan udmønte de bebudede planlovsændringer, hvordan vi kan gentænke turismen i de danske kystbyer og hvordan vi kan vurdere innovationskraften indenfor turismen i de danske kommuner.

På konferencen kunne man møde forskere fra Københavns Universitet, Aalborg Universitet, Arkitektskolen i Aarhus og Syddansk Universitet.

Konferencen blev afholdt i samarbejde mellem Center for Strategisk Byforskning og Dansk Byplanlaboratorium

Sted: Aalborg Universitet, `CREATE`Rendsburggade 14, 9000 Aalborg
Dato: 2. Marts 2017
For yderligere information kontakt: Ny W. Øhlenschlæger, Dansk Byplanlaboratorium,