10. september 2015

Gæsteforelæsning ved professor Simon Swaffield

8. oktober 2015 kl. 16.30, København

Titel på forelæsningen: Spatial planning challenges under a neo-liberal regime: The New Zealand experience

Simon Swaffield er professor i landskabsplanlægning ved Lincoln University, New Zealand og adjungeret professor ved Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning, Københavns Universitet. Swaffield har gennem årene fulgt konsekvenserne af de omfattende reformer af miljø- og planlovgivningen i New Zealand, der blev gennemført omkring 1990. Reformerne handlede først og fremmest om forenkling og liberalisering af miljøregulering og fysisk planlægning og erfaringerne fra New Zealand er derfor af interesse i forhold til de aktuelle diskussioner om tilsvarende reformer i Danmark.

Forelæsningen er støttet med midler fra Center for Strategisk Byforskning.

Tid: Torsdag 8. oktober 2015 kl. 16.30-18.00
Sted: Aud. A3-24.11 (den nye bygning, "baghuset"), Rolighedsvej 23, 1958 Frederiksberg

For yderligere information kontakt Jørgen Primdahl: jpr@ign.ku.dk